søndag 20. juli 2008

Farger og sånt...

I dag er det nitrist vær... og da blir det en skikkelig lat dag hjemme... Planlegger farger i huset mitt :) Og prøver å la vær å tenke på triste ting som har skjedd i det siste, på venner jeg savner, og den skumle oppkjøringen til uka! Huffameg!!!

Så jeg trålet rundt på internett for å se om det var noe som helst sted jeg kunne søke på fargekoder... Jeg ville nemlig egentlig vise dere hva slags kombinasjoner jeg har valgt, men fant ingen ting :( Veldig snurt, Jotun har en, men hvis ikke fargekoden er "jotunsk" så vil den ikke.... sukk...

Ellers er det nok bestemt at veggene i stua blir en lys lys lys klar grønn... "agurkgrønn" som jeg liker å kalle den, med hvite lister, møbler... og inne i eventuelle glasskap blir det en mørkere versjon av den grønne på veggene...

Kjøkkenet får en klarere lys grønn med hvitt ellers... og innslag av lavendel (blågrønn)... Vurderte en hvit-på-hvit kjøkken løsning da jeg har veldig mange forskjellige grønne innslag der i form av Greengate utstyr, gamle saker (vekt osv) og blågrønne loppisfunn osv osv... Men tror til slutt jeg fant en lysegrønn som matchet alt dette... o.O

Gangen blir grå, lys på veggene, mørkere lister og sjakkmønstret gulv i enda mørkere varm-grå!
Soverommet blir 1 vegg tapet, tror jeg har funnet den perfekte også... og ellers duck-egg-blue vegger... Hvite møbler. Bortsett fra klesskap som jeg tror jeg vil male i veggfargen... hmmm....

Gleder meg bare masse masse til å sette i gang nå. Se hvordan ideene mine tar seg ut. Jeg har vært ganske "modig" i fargevalget mitt. Er noen kombinasjoner som noen nok vil grine på nesen av, men målet er et lyst, luftig inntrykk, med noen fargeklatter! Og noe som oser av Tee-style! He he...

Blir mye morsommere å vise dere bilder... Bare 2 uker til jeg tar over nå!!! Hurra hurra...

Enda er jeg på vill jakt etter innbo.. Sofa må kjøpes, seng og vitrineskap, og spisebord! Og alt skal jo ha sjarm må vite! Vitrineskapene kan godt være "kjedelige" furu møbler, da jeg ville nok malt det uannsett, men bordet bør være gammelt!!! Men spisestuestoler har jeg da iallfall funnet!!! :) Hos Antikk Roger må vite, for en god penge! Gleder meg til å male de :)

Ha en finfin søndag, nå skal jeg pakke litt mer... har alt pakket 9 esker med bøker!!! Og finner stadig fler!!! Hjelp!!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Gleder meg sånn til å se de fargene i bruk ja! :) blir nok veldig Tee..:) Funker de ikke, har du sikkert ikke malekosten så altfor langt unna..

Anonym sa...

Høres spennende ut!
Blir bra det!
Sjekk ut fargen "frihet" fra jotun tror jeg. Malte akkurat gangen i den fargen og det ble utrolig bra. Duggfrisk men ikke kald. ^^,

Lykke til på oppkjøring og måtte alle kjipe ting bli bra... ^^,