fredag 12. februar 2010

Don't Judge a Book by its Cover

We've all heard that saying right, and I am sure it applies. To books as well as people... and I am all for the people part :)

But... when it comes to books... I am a sucker for a pretty cover... And no wonder really. When I am browsing for books, there are millions of titles out there, I cannot take time to read each and every blurb on the backcover. So you get attracted my the covers... Sometimes it works well, sometimes it dont... But I LOVE books. Not just reading them, but touching them, looking at them, smelling them...and collecting them. The find of a new book is like a new friend!!! I Cant remember when I last did not read a book.... I finnish one and start one, the very same minute. But I always just read one at the time. Sink myself into it's pages!

Here are some favorite covers... and books...


And here are some that I have ordered, and waiting to read


Have a great weekend everyone :)

3 kommentarer:

Lenemor sa...

Vi savner deg og vett :) Og nei, jeg sitter da hvertfall ikke på jobb og leser blogg.......Håper nakken din blir samarbeidsvillig igjen snart :D

Monica Helén sa...

Det ordtaket er så bra..=)

Men jeg er nok ganske lik deg der, jeg blir også interessert i en bok hvis coveret er litt innbydende.. Og jeg lsker å ta på, bla i og snuuuse inn lukten av en ny bok...=)

Men jeg er ikke alltid like flink til å få lest alle bøkene jeg kjøper.. så jeg har nesten sluttet å kjøpe. Får heller finne meg en jeg virkelig vil ha.=)

Stolthet og fordom på engelsk , den står på ønskelista mi en gang for framtiden..=)

Nellie from Beyond My Garden sa...

I, too judge books by their cover. It gives me great joy to hold a beautiful book, to feeld the texture of its cover to imagine or remember what is inside.