søndag 1. juni 2008

Froskeprins & Loppis (Frogprince & fleamarkets)


Helg... og varmt. Sinnsykt varmt faktisk... men det er da egentlig bare deilig når man har fri. Og dessuten var det loppis i går! Og jeg fant jeg fant. Ett hvitt lite bord som må repareres litt, og pusses og males. Tror det blir sart grønt, for så og slite det ned noe igjen... kanskje.
Fant også noen pressglass skåler, og en figgjo sukkerskål! Flott hva? Den mangler lokket sitt, men er fin alikevel. Kanskje jeg har blomster i den...

Weekend...and oh so hot. It's insanely hot to be may in fact, but I'm not complaining. I had the weekend off and it was nice to get a tan. Besides, I went fleamarket hunting yesterday and found this little white table, the pressed glass and an figgjo sugar bowl, without a lid though. Maybe I'll use it for flowers...
Dessuten tok jeg noen fine bilder av froskeprins bokstøtten min. Kjøpt fra Molly's Heaven. Den gjorde seg jo like godt ute i bedet, som på hylla!!! Og i går plukket jeg markblomster langs veien. Finnes det noe mer sommer romantisk enn det da mon tro?
I also got a few nice shots of my forgprince bookend. Bought from Molly's Heaven. It's just as pretty out in the flowerbed as it is inside on my shelf. And I also got me some pretty field flowers yesterday. Is anything more summer romantic than that I wonder?

Og helt til slutt så må jeg vise frem føllet til Barbie som kom natten 17.mai. Den vesle tassen skal hete Jahr's Bono, og skal vises på diverse show i sommer. Så det blir spennende. Han har ett utrolig flott hode! Og er veldig nysgjerrig... På dette bildet er han bare noen timer gammel.

And before I go I wanted to show you all a picture of Barbie's foal. He was born the night of may 17th. The wee fella will be called Jahr's Bono, and will be shown at different shows this summer. So that should be very exciting. He's got a great head, and he's such a curious little guy.... In this picture he's only a few hours old.


Jeg får dessverre ikke vært så mye i stallen, sammen med hestene og Ole for tiden. Han er travelt opptatt med full jobb, lik som meg, og i helgene er det hesteshow som jeg ikke alltid for sjansen til å være med på. Savner å være der sammen med dyra og bestevennen Ole, men det går seg vel forhåpentligvis til!

I'm not able to be at the stable with the horses and Ole as much as I like these days. Both him and me are busy with full time jobs. And weekends are filled with horseshows that I am not always able to come along to for different reasons. I really miss the being around the animals as well as my best friend Ole, but hopefully it'll get better...

2 kommentarer:

Aina sa...

Hei, innom for å si at jeg har tagget deg og for å ønske deg en fiiiin dag:0)

Klem fra Aina.

Monica Helén sa...

Så nydelig det føllet er!! :) Loppis-funnene var temmelig vellykket ja! :)