tirsdag 6. mai 2008

Travle Vårdager

Nei, det ble bare for rart å skrive på engelsk på denne bloggen :) Føltes ikke riktig i det hele tatt...
Jeg er trøtt om dagen! Lange dager på jobb, sent i seng og altfor tidlig opp er ikke min stil... Men jobben er faktisk verdt det. Storkoser meg blandt barnebøker og hyggelige medarbeidere. Selv om mye annet må lide. Jeg har for eksempel ikke fått tatt i en pensel på lenge. Og jeg skulle gjerne hatt litt energi til å tegne og male litt igjen. Kanskje til helgen?
Også er det hestene da... Får jo ikke vært sammen med de så mye som jeg skulle ønske! Nå har det vært litt inn og utbytte på stallen. Så selv om "gutta boys" nå går ute på heltid, og vesle Mountain hoppa er på "kjærlighetsferie" hos en fantastisk hingst...så er det ny ankommet en flott unghest sportsponni, hingst sådan, og 3 vakre årings jenter. Welsh Cob alle sammen av de. Og deriblandt datteren til min kjære "Barbie", som heter Babydoll. Har ikke sett henne siden før jul, og skal si hun har vokst ja! Men hun er fremedels like vakker, kjælen og bare helt fantastisk! Har savnet henne masse!
Og Barbie, jo hun venter føll hvert øyeblikk som helst. Egentlig er termin 17.mai, men nå går det fort tror vi, og det var nesten så vi trodde hun skulle følle i går natt. Sørger litt over at jeg mest sannsynelig går glipp av selve fødselen. Jeg var med på fødselen til Babydoll i fjor, og det er noe helt spesielt! Men jeg får vel bare innse at når man jobber langt unna så får man bare se på nurket litt etterpå.

Men i går shoppet jeg litt online, på Molly's Heaven. Dette er andre gang jeg er på shopping der... klarer bare ikke å styre unna!
Kjøpte verdens søteste bokstøtte! Og et skilt der det stod "It's always time for Tee"... "Tee" har vært mitt web alias i snart 10år nå, så det *måtte* jeg jo bare ha :)
Gleder meg til det kommer pakke i posten!I tilegg var jeg innom en liten gave/interiør butikk på senteret der jeg jobber, fikk med meg to falske epleblomst kvister (kjempefine) og en artig vase fra Sia. Jeg skal knipse noen bilder når jeg får tid! Ha ha... det var det med tid da..

Dessuten lurer jeg på om det er noen som vet om en nettbutikk som selger disse vasene her? Fra Sia de også!!! Som dere vet er jeg svak for vannliljer, og dette var da en fantastisk ide! Lurer også på om blomstene er falske? Og om det da er noen som vet om hvor disse kan bli kjøpt? Stor takk til de som prøver å hjelpe!


Og med dette inspirerende bildet, sier jeg takk for meg i dag! For nå er det straks "fruene" på tv, og det kan jeg ikke gå glipp av!


4 kommentarer:

Aalerud Stall sa...

Hei Trine :-)

Ja, vestlandet er virkelig vakkert og absolutt verdt et besøk! Tenkte på det da vi reiste hjem etter utstillingen, at rammen rundt en fjordhingstutstilling MÅ være vestlandsnatur! Det er ubeskrivelig med de flotte fjellene og hingstene; de hører sammen og får nasjonalfølelsen på topp :-)

Blir utrolig spennende med føll, da! Flere av våre hester er født i mai; Lilje 8.mai, Nora 11.mai, Tord 15. mai og Turid 17.mai.
Håper du legger ut bilder på bloggen din, føll er så nydelige:-)

Ha en riktig fin torsdag!
Klem fra Britt :-)

Anonym sa...

åååh den bokstøtta er noe av det nydeligste jeg har sett!! Det er faktisk bare noen dager siden jeg innså at jeg egentlig liker frosker veldig godt! Det er bilde av tegneseriefrosker på bleiene til Daniel nå, og jeg fikk så lyst til å scanne de, og ha de som bakgrunn på mobilen min, hahaXD.
Ble så forelsket i dataen din jeg! For noen digge taster! Vil å ha! Men jeg har begynt å tenke "fy skam deg Monica! VÆR FORNØYD MED DET DU HAR!!" Så jeg prøver nettopp dét.. Og jeg er flink, iallefall ennå.. Hittil..
Savner deg! Var så koselig å være hos deg forrige helg, drikke av de søte kaffekoppene dine, og kjøpe tegning av deg! Klemz!

Aina sa...

Søt boktøtte du har kjøpt og det høres ut som du har travle dager du også.
Jeg har kjøpt en slik vase/bolle hos Mester Grønn(100kr), det er vel en kjede som er rundt i hele landet.
Vannliljer får du kjøpt på Plantasjen, mellom 100-250 kr for 1!!
Om den trives særlig lenge i en slik bolle, og om det blir så delikat og lekkert aner jeg ikke, men vet desverre ikke om hvor en kan få kjøpt falske.

Ha en god pinse:0)

Anonym sa...

Since I can't speak Norwegian, I hope that you will continue to have at least part of your blog in English....it is a wonderful blog and I enjoy your pix so much. Thanks!

Renie in Tijeras, New Mexico USA