mandag 10. mars 2008

Vannliljer & sånt

En av mine absolutt favoritt planter er vannliljer... Gule, rosa eller hvite! En dag skal jeg lage meg flotte zink baljer med vannliljer... Her jeg bor nå er det masser av dem både i hagedammen og i elve-vika der vi har brygge! Og i dag fant jeg noe artig på Step-In (interiør butikk i Hokksund, verdt ett besøk!), nemlig "flyte blomster". Forskjellige kunstige planter og slikt til for eksempel flytelys boller! Og de hadde vannlilje blader, og flytekopper som minnet meg om blomster. Så da var det bare å dra frem lommeboken. Egentlig hadde jeg tre flytekopper, men den ene knuste på vei hjem. Alikevel syns jeg det var ganske fint med to også.

Jeg tenker denne bollen vil være søt på utebordet om sommeren, eller på badet som jeg håper å kunne dekorere i hvitt, grønt og turkis... Det hørtes litt rart ut egentlig, men tanken er å skape en slags "vann" "elv" "hav" stemning... Men er ikke glad i skjell og maritime detaljer... så kommer nok til å ligge unna det ja.
Også ville jeg vise frem en lanterne jeg kjøpte før jul en gang. Men syns bare den er helt fantastisk fin...
Jeg gleder meg til å få et hjem der jeg kan sette frem og vise disse tingene på en skikkelig måte. Må si jeg er lei denne grå tapeten med roser på. He he... Huff... Helt til slutt fant jeg tre stk søte, krakelerte kyllinger på... Nille! Ha ha... 19,90 for settet med tre... Kunne ikke dy meg... Men nå er det nok påskepynt egentlig... De er svakt gule, bildet er litt dumt... og ute av fokus... hmmm...

Gleder meg til å få tildelt hemmelig venn i givalongen nå... Kikket etter ideer idag :) Ellers holder jeg på med en ny tegning, men har ikke hatt tid siden lørdag. Og ikke har jeg fått vært i stallen, da O.K. aldri har tid, ork eller skal bort... sukk... Han kunne godt tatt seg tid til meg litt innimellom syns jeg. He he...

Ha en flotters kveld!

1 kommentar:

Anonym sa...

Åååh, jeg hadde sånn flytelys-bolle, men den knuste unga for noen uker siden..:( Skikkelig kjedelig..
Jeg hadde svarte steiner oppi den, og masse flyteglass med lys i, var koselig, men hadde blitt enda mere koselig med sånne planter oppi ja!
Den lanternen, er det den du kjøpte da vi var sammen og shoppa? Den er så søt..:)